Nasz Kościół, nr 431 (25.02.2018r)

ROZWAŻANIA NAD SŁOWEM BOŻYM

Słowa Ewangelii według świętego Marka:

Jezus wziął z sobą Piotra, Jakuba i Jana i zaprowadził ich samych osobno na górę wysoką. Tam się przemienił wobec nich. Jego odzienie stało się lśniąco białe, tak jak żaden na ziemi folusznik wybielić nie zdoła. I ukazał się im Eliasz z Mojżeszem, którzy rozmawiali z Jezusem. Wtedy Piotr rzekł do Jezusa: "Rabbi, dobrze, że tu jesteśmy; postawimy trzy namioty: jeden dla Ciebie, jeden dla Mojżesza i jeden dla Eliasza". Nie wiedział bowiem, co powiedzieć, tak byli przestraszeni. I zjawił się obłok, osłaniający ich, a z obłoku odezwał się głos: "To jest mój Syn umiłowany, Jego słuchajcie!" I zaraz potem, gdy się rozejrzeli, nikogo już nie widzieli przy sobie, tylko samego Jezusa. A gdy schodzili z góry, przykazał im, aby nikomu nie rozpowiadali o tym, co widzieli, zanim Syn Człowieczy nie powstanie z martwych. Zachowali to polecenie, rozprawiając tylko między sobą, co znaczy „powstać z martwych”.

Mk 9, 2-10

Na Górze Przemienienia Bóg jeszcze raz objawił miłość ojcowską wobec swego jedynego Syna. Jezus jednak nawet wówczas, gdy ukazał uczniom swoją Boską chwałę, przygotowywał się na niewymowne cierpienie dla zbawienia człowieka i pamiętał o konieczności wypełnienia swojej misji w posłuszeństwie Ojcu. Papież Jan Paweł II niedługo przed swoim odejściem do nieba rozważał tę tajemnicę i wywyższając miłość Bożą, kontemplował fakt, że Bóg ocalił Abrahamowego syna, Izaaka, własnego zaś Syna nie oszczędził, ale Go za nas wydał...

O. Piotr Stasiński

ZIMOWE DNI W KAMESZNICY

W pierwszym tygodniu ferii zimowych w dniach 02-04.02.2018 r. w naszej parafii zorganizowano młodzieżowy wyjazd do Kamesznicy. Po przyjeździe rozpakowaliśmy się i zagościliśmy w naszych pokojach. Z racji pierwszego piątku miesiąca wieczorem wybraliśmy się na Eucharystię oraz mieliśmy okazję do Spowiedzi Świętej. Po liturgii zostaliśmy w kościele, by wspólnie ostatni raz kolędować z zespołem muzycznym ,,Dzień dobry”. Nasz pierwszy dzień wyjazdu zakończyła pyszna kolacja, wspólna modlitwa oraz różne gry planszowe lub karciane. Następnego dnia po porannej modlitwie i śniadaniu udaliśmy się na kulig. Po powrocie zjedliśmy obiad i ruszyliśmy w góry na dwugodzinny spacer. Mijaliśmy przepiękne widoki! Wieczorem modliliśmy się podczas Mszy Świętej za naszych rodziców i opiekunów. Dzień zakończyliśmy ogniskiem, tańcem, śpiewem, zabawą oraz grami. W ostatnim dniu naszego wyjazdu spadło dużo śniegu, więc po Mszy Świętej, która odbyła się w pobliskim kościele wybraliśmy się na dwór, żeby nacieszyć się śniegiem. Zrobiliśmy bitwę na śnieżki oraz zjeżdżaliśmy na czym się dało. Po wspólnie spędzonym czasie przyszło niestety udać się na peron i wrócić do naszych domów. Nawet w pociągu nie traciliśmy ani chwili: graliśmy w gry, śmialiśmy się i rozmawialiśmy. Bardzo dziękujemy Pani Bożenie Blicharskiej oraz Pani Elżbiecie Gdesz za opiekę nad nami. Bawiliśmy się świetnie dzięki naszym wspaniałym opiekunom, którzy zapewniali nam atrakcje każdego dnia i dbali, byśmy ten czas spędzili wspólnie w przyjaznej atmosferze.

Asia Kowalska

ZMARLI

• Teresa Dyrlik

ŻYCZENIA

Wszystkim obchodzącym w najbliższym tygodniu imieniny, rocznice urodzin oraz rocznice zawarcia sakramentu małżeństwa, szczególnie Pani Zofii Kupidło z okazji 107 rocznicy urodzin, życzymy Bożego błogosławieństwa, opieki Matki Bożej, potrzebnych łask, zdrowia i wstawiennictwa świętych Patronów.

Życzenia, artkuły oraz wiersze można przysyłać pocztą elektroniczną na adres NK.

Redakcja zastrzega sobie prawo wprowadzenia korekty nadesłanych tekstów.

Redakcja: Jadwiga i Jerzy Wieczorek, Grzegorz Pieńkowski, Ks. Piotr Pilśniak

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Nr konta parafii: 42 2490 0005 0000 4500 3360 5563

"Gdy będzie wam trudno, gdy będziecie w życiu przeżywać jakieś niepowodzenie, czy zawód, niech myśl wasza biegnie ku Chrystusowi, który was miłuje, który jest wiernym towarzyszem i który pomaga przetrwać każdą trudność".